Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 37 No. 1 (2014)
Vol. 37 No. 1 (2014)
Published:
2014-07-18
Editorial
Introduction
Annie Malo, Jrène Rahm
1
PDF
Articles
« Un élève comme nous » : apports d’une perspective interactionniste stratégique pour comprendre le point de vue d’élèves au secondaire sur l’expérience d’avoir un stagiaire en enseignement
Annie Malo
24
PDF (Français (Canada))
Indispensable Insight: Children’s Perspectives on Factors and Mechanisms that Promote Educational Resilience
Jayne A. Downey
46
PDF
Le rappel stimulé pour mieux comprendre les stratégies de lecture d’élèves du primaire à risque et compétents
Catherine Turcotte, Émilie Cloutier
72
PDF (Français (Canada))
L’entretien d’autoconfrontation : la prise en compte du point de vue de l’élève pour développer l’activité en classe
Sylvie Moussay, Éric Flavier
96
PDF (Français (Canada))
Conduite de l’entretien auprès des jeunes scolaires : le cas de l’autoconfrontation dans une approche « orientée – activité »
Jérôme Guérin, Jacques André Méard
120
PDF (Français (Canada))
Tensions in Creating Possibilities for Youth Voice in School Choice: An Ethnographer’s Reflexive Story of Research
Megan Cotnam-Kappel
140
PDF
Intégrer les points de vue des élèves dans les recherches en contexte scolaire : promesses théoriques et écueils pratiques de l’ethnographie visuelle
Matthias Pepin
163
PDF (Français (Canada))
“Science isn’t just what we learn in school”: Using video and arts-based methods to engage youth in science conversations
Allison Jardim Gonsalves
185
PDF
Youth Voice and Positive Identity Building Practices: The Case of ScienceGirls
Jrène Rahm, Audrey Lachaîne, Ahlia Mathura
209
PDF
Youth, much to say – with trust, time and tools: education experiences of Inuit youth in Nunavik
Tatiana Garakani
233
PDF
Donner la parole aux jeunes et faire entendre leurs voix : défis d’une recherche auprès de jeunes d’origine haïtienne à Montréal
Gina Lafortune
258
PDF (Français (Canada))
Youth participatory action research and school improvement: The missing voices of black youth in Montreal
Anne-Marie Livingstone, Jacqueline Celemencki, Melissa Calixte
283
PDF
La (re)lecture des mots, du monde et des maux des jeunes Noirs: apports de la pédagogie critique aux méthodologies de la recherche
Gina Thésée, Paul R. Carr
308
PDF (Français (Canada))
Book Reviews
Compte rendu "Rethinking Children and Research : Attitudes in Contemporary Society"
Viviane Boucher, Annie Malo
330
PDF (Français (Canada))
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ