CJE Award Winners: Audet-Allard Award (in French) & R.W.B. Jackson Award (in English)
The criteria for the awards are the importance and originality of the study, the appropriateness and rigor of methods, the significance of the results to the Canadian education community, and the quality of writing. The awards are adjudicated by members of the CJE Board of Consulting Editors.
Volume 45
A Case of Senator Lynn Beyak and Anti-Indigenous Systemic Racism in Canada by Lisa Howell and Nicholas Ng-A-Fook was selected as the best of the English articles published in this volume.
Étude longitudinale des relations entre la perception de compétence, la motivation et le rendement scolaires by Rose Lebeau and Thérèse Bouffard was selected as the best of the French articles published in this volume.
Volume 44
Understanding Roles and Relationships: Teachers’ Work in a Northern Ontario Remote First Nations Community by Dawn Burleigh was selected as the best of the English articles published in this volume.
Le lien entre le biais d’auto-évaluation de compétence et la performance scolaire : rôle de l’autorégulation et de la compréhension des attentes de l’enseignant par l’élève by Ludivine Jamain, Thérèse Bouffard, and Pascal Pansu was selected as the best of the French articles published in this volume.
Volume 43
The Use of a Multidimensional Support Model to Examine Policies and Practices for Immigrant Students across Canada par Louis Volante, Camila Lara, Don Klinger, Melissa Siegel a été sélectionné comme le meilleur article en anglais publié dans ce volume.
Quelles influences ont les programmes et les formateurs sur les attitudes des futures enseignantes envers les élèves ayant des difficultés comportementales ? by Catherine Gauthier, Marie-France Nadeau, Line Massé, Nancy Gaudreau, Sandy Nadeau, and Anne Lessard was selected as the best of the French articles published in this volume.
Volume 42
Yehyatonhserayenteri: A Haudenosaunee Model for Onkwehon:we (Indigenous) Education par Kawennakon Bonnie Whitlow, Vanessa Oliver, Kim Anderson, Kari Brozowski, Stephanie Tschirhart, and Kaienkwinehtha Ransom a été sélectionné comme le meilleur article en anglais publié dans ce volume..
La pression ressentie par les enseignantes à adopter des pratiques scolarisantes pour les apprentissages du langage écrit à l’éducation préscolaire by Krasimira Marinova, Roxane Drainville was selected as the best of the French articles published in this volume.
Volume 41
Neither Hired Mouth nor Class Monarchs: The Scope of Schoolteachers’ Freedom of Expression in Canada par Tatiana Feitosa de Britto a été sélectionné comme le meilleur article en anglais publié dans ce volume.
Influence du quartier résidentiel et des problèmes de comportement extériorisés sur le rendement scolaire des adolescents by Katherine Lacroix, Alexa Martin-Storey, Michèle Déry, Jean-Pascal Lemelin, and Caroline Temcheff was selected as the best of the French articles published in this volume.
Volume 40
The Stories Nations Tell: Sites of Pedagogy, Historical Consciousness, and National Narrative par Stephanie Anderson a été sélectionné comme le meilleur article en anglais publié dans ce volume.
Volume 39
From Cultural Deprivation to Individual Deficits: A Genealogy of Deficiency in Inuit Adult Education par Scott McLean a été sélectionné comme le meilleur article en anglais publié dans ce volume.
Volume 38
Enseigner les stratégies de créacollage numérique pour éviter le plagiat au secondaire par Martine Peters was selected as the best of the French articles published in this volume.