Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Special issue Author Guideline`
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 47 No. 1 (2024): Spring 2024 | Printemps 2024
Vol. 47 No. 1 (2024): Spring 2024 | Printemps 2024
DOI:
https://doi.org/10.53967/cje-rce.v47i1
Published:
2024-04-02
Editorial
Editorial
Reconsidering and Refiguring Presences: Supporting Transformational Potential in Education
Jeannie Kerr, Ee-Seul Yoon
i-iv
PDF
Éditorial
Carole Fleuret
v-vii
PDF (Français (Canada))
Articles
Teaching about Missing and Murdered Indigenous Women, Girls, and 2SLGBTQQIA+ People: Implications for Canadian Educators
Catherine Vanner, Jillian Goyeau, Meegwun Logan, Kendal Ryan, Angelina Weenie, Claudia Mitchell
1-26
PDF
"Sandpaper. Yeah.”: Educators’ embodied insights into comprehensive sexual health education pedagogy
Kathleen (Kaye) Hare
27-58
PDF
Love and the Distance: The Role of Presence in Online Learning
Keith Brown, Zian Zhang
59-85
PDF
Digital Dashboards for Summative Assessment and Indicators Misinterpretation: A Case Study
Matthieu Cisel
86-112
PDF
Les pratiques préconisées en formation pour faire la classe interviennent-elles dans les planifications des futurs enseignants de français ?
Elise Barbier, Stéphane Colognesi
113-148
PDF (Français (Canada))
Les capacités inférentielles en situation de compréhension de récits : l’importance de s’adapter aux niveaux scolaires considérés
Lorene Causse, Arielle Syssau, Nathalie Blanc
149-180
PDF (Français (Canada))
Effets du programme « Des mots pour les maux » auprès d’élèves à risque ou présentant une dyslexie : une étude pilote
Fanny Maude Turcotte Tousignant, Véronique Parent, Gilles Dupuis, Marie-Claude Guay
181-215
PDF (Français (Canada))
L’effacement des Autochtones et du colonialisme de l’école des colons : analyse de la définition du personnel enseignant non autochtone au Québec des rapports entre Autochtones et non-Autochtones
Xavier St-Pierre, Sivane Hirsch
216-243
PDF (Français (Canada))
Conception d’une grille d’observation de la résolution collaborative de problèmes (RCP)
Simon Parent
244-271
PDF (Français (Canada))
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ