Youth Voice and Positive Identity Building Practices: The Case of ScienceGirls
Abstract
Through two stories of youth voice, learning, and identity development in an afterschool science program for girls only, we show the ways in which such programs can be understood as important identity-building practices. We describe key dimensions of a sociocultural approach to youth voice, learning, and identity, situated also in the context of the literature on afterschool programs. We then explore the manner in which youth voice and identity were marked by time and space. We conclude with a discussion of youth voice and ethics in collaborative research projects with youth.
Résumé
Grâce à deux études de cas, nous montrons de quelle manière un programme parascolaire des filles peut soutenir des pratiques de construction identitaire. Tout d’abord, nous décrivons quelques dimensions clefs de la voix des jeunes, de l’apprentissage et des pratiques de construction identitaire selon une approche socioculturelle, ancrée dans la littérature
sur les programmes parascolaires. Nous explorons ensuite la place de la voix des jeunes et le travail identitaire, ainsi que la manière dont il est marqué par le temps et l’espace. Nous concluons avec une discussion sur la voix des jeunes et des questions éthiques soulevées par de tels projets de recherche collaboratif.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Canadian Journal of Education follows Creative Commons Licencing CC BY-NC-ND.