Youth, much to say – with trust, time and tools: education experiences of Inuit youth in Nunavik

Authors

  • Tatiana Garakani École nationale d'administration publique - l'Université Québec

Abstract

Young people’s voices are frequently overlooked in discussions about education development and policy. This article draws on an ongoing participatory action research project (2011–2014) in Nunavik on student resilience and school perseverance. It examines ethical issues that have arisen during the research process, and highlights the strengths and limitations of tools and technology used to engage students and make their voices heard.  

Résumé

Les voix des jeunes sont souvent négligées dans les débats sur le développement et les politiques de l’éducation. Cet article s’inspire d’une recherche-action participative, planifiée sur trois ans (2011-2014) sur la résilience et la persévérance scolaire des élèves Inuit au Nunavik. Ce document examine plus spécifiquement les considérations éthiques d’un travail de recherche avec les jeunes Inuit. Il explique également les forces et les limites des outils qui ont été développés, et de la technologie qui a été utilisée pour faire participer les jeunes et faire entendre leur voix.

 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2014-07-18

How to Cite

Garakani, T. (2014). Youth, much to say – with trust, time and tools: education experiences of Inuit youth in Nunavik. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 37(1), 233. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/1583

Issue

Section

Articles