Le sentiment d'efficacité personnelle des enseignants et leurs pratiques de gestion des comportement en classe

  • Nancy Gaudreau Université du Québec à Trois-Rivières
  • Égide Royer Université Laval
  • Claire Beaumont Université Laval
  • Éric Frenette Université Laval

Abstract

Teachers’ personal efficiency has an important influence on a range of variables that are directly related to student success. Among these, teachers have collaborative educational practices and preferred methods for dealing with poor behavior in the classroom. This article presents a literature review in order to profile the main theoretical models that explain teachers’ personal efficiency and its effects on the experiences of both teachers and students with behavioral difficulties in school.

Keywords: Personal efficiency in teaching, behavioral disorders, classroom management

Author Biographies

Nancy Gaudreau, Université du Québec à Trois-Rivières

Professeure régulière

Département des sciences de l'éducation

Égide Royer, Université Laval

Professeur titulaire

Faculté des sciences de l'éducation

Claire Beaumont, Université Laval

Professeure agrégée

Faculté des sciences de l'éducation

Éric Frenette, Université Laval

Professeur agrégé

Faculté des sciences de l'éducation

Published
2012-04-06
How to Cite
Gaudreau, N., Royer, Égide, Beaumont, C., & Frenette, Éric. (2012). Le sentiment d’efficacité personnelle des enseignants et leurs pratiques de gestion des comportement en classe. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 35(1), 82-101. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/891
Section
Articles