Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 40 No. 3 (2017)
Vol. 40 No. 3 (2017)
Published:
2017-10-01
Editorial
Editorial
Chris DeLuca, Theodore Christou
i-iii
PDF
Articles
La différenciation pédagogique dans le Parcours de formation axée sur l’emploi : un répertoire de possibilités à développer
Nadia Rousseau, Léna Bergeron
1-25
PDF (Français (Canada))
Élaboration d’un questionnaire sur le mentorat reçu par les directions d’établissement scolaire primaire et secondaire au Québec
Roula Hadchiti, Eric Frenette, Marc Dussault, Julien D'amours-Raymond
26-59
PDF (Français (Canada))
La qualité de vie au travail des éducatrices de la petite enfance
Nicole Royer, Claire Moreau, Sandra Chiasson-Desjardins
60-91
PDF (Français (Canada))
Miscalculations: Decolonizing and Anti-Oppressive Discourses in Indigenous Mathematics Education
Stavros Georgios Stavrou, Dianne Miller
92-122
PDF
L’expérimentation de nouveaux modèles d’action pédagogique au sein d’une communauté professionnelle d’apprentissage en formation professionnelle
Anabelle Viau-Guay, Christine Hamel
123-156
PDF (Français (Canada))
Mapping the Field: Examining the Recertification of Internationally Educated Teachers
Lilach Marom
157-190
PDF
Accessing the Curricular Play of Critical and Creative Thinking
Margaret Macintyre Latta, Kelly Hanson, Karen Ragoonaden, Wendy Briggs, Tamalee Middleton
191-218
PDF
L’incidence du volet scolaire du projet Ruelle de l’Avenir sur la motivation et la performance d’élèves de milieux défavorisés
Roch Chouinard, Caroline Levasseur, Julie Bergeron, François Bowen, Pascale Lefrançois, Louise Poirier
219-244
PDF (Français (Canada))
We Cannot Call Back Colonial Stories: Storytelling and Critical Land Literacy
Rosalind Hampton, Ashley DeMartini
245-271
PDF
La qualité des interactions en classe de maternelle 4 ans à mi-temps au Québec
Caroline Bouchard, Gilles Cantin, Annie Charron, Hélène Crépeau, Julie Lemire
272-301
PDF (Français (Canada))
L’analyse de contenu, une voie d’or pour l’analyse des politiques éducatives ? Étude de cas du programme d’Histoire et éducation à la citoyenneté et de sa controverse
Olivier Lemieux, Abdoulaye Anne, Isabelle Bélanger
302-328
PDF (Français (Canada))
Making Sense of the Performance (Dis)advantage for Immigrant Students Across Canada
Louis Volante, Don Klinger, Ozge Bilgili, Melissa Siegel
329-361
PDF
Assessing Young Children’s Oral Language: Recommendations for Classroom Practice and Policy
Alesia Malec, Shelley Peterson, Heba Elshereif
362-392
PDF
Book Reviews
Review: Literary Conversations in the Classroom: Deepening Understanding of Non-Fiction and Narrative
Christina Belcher
1-4
PDF
Review: Language and Literacy: Content and Teaching Strategies
Cort Casey
1-3
PDF
Review: Five Perspectives on Teaching: Mapping a Plurality of the Good (2nd ed.)
Eric Feldman, Adly Norelus, Ivan Rodriguez, Gustavo Roque
1-3
PDF
Review: Inclusive Education: Stories of Success and Hope in a Canadian Context
Robin Liu Hopson
1-4
PDF
Review: Smitten by Giraffe: My Life as a Citizen Scientist
Adam Jarvis
1-3
PDF
Review: Trickster Chases the Tale of Education
Margaret Kress
1-5
PDF
Review: The Global Education Race: Taking the Measure of PISA and International Testing
Ulana Pidzamecky
1-4
PDF
Review: Teaching Emergent Bilingual Students: Flexible Approaches in an Era of New Standards
Reuben Vyn
1-4
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ