Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Special issue Author Guideline`
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 38 No. 1 (2015)
Vol. 38 No. 1 (2015)
Published:
2015-02-16
Editorial
Éditorial
Rollande Deslandes
1-3
PDF
Editorial
Erika Hasebe-Ludt
1-3
PDF
Articles
Education and Social Innovation: The Youth Uncensored Project—A Case Study of Youth Participatory Research and Cultural Democracy in Action
Diane H Conrad
1-25
PDF
An Analysis of Aims and the Educational “Event”
Kent den Heyer
1-27
PDF
Les pratiques de gestion des directions d’école secondaire sont-elles liées à la réussite des élèves?
Daniel Pelletier, Pierre Collerette, Gilles Turcotte
1-23
PDF (Français (Canada))
La santé mentale à l’école : « Apprivoiser la complexité! » Évaluation d’une formation-accompagnement
Garine Papazian-Zohrabian, Cécile Rousseau, Danielle Roy, Maria Jose Arauz, Audrey Laurin-Lamothe
1-24
PDF (Français (Canada))
Female Elementary Teachers’ Biopedagogical Practices: How Health Discourse Circulates in Newfoundland Elementary Schools
LeAnne Petherick, Natalie Beausoleil
1-29
PDF
The Collaborative Teacher Inquiry Project: A Purposeful Professional Development Initiative
Limin Jao, Douglas McDougall
1-22
PDF
Attitudes and Perspectives of Teacher Performers on Pedagogy and Perceived Student Learning in the Elementary and Secondary School Music Classroom
John L. Vitale
1-27
PDF
Exploring Student Persistence in STEM Programs: A Motivational Model
Rebecca A. Simon, Mark W. Aulls, Helena Dedic, Kyle Hubbard, Nathan Hall
1-27
PDF
Enhancing Reading Comprehension Among Students With High-Functioning Autism Spectrum Disorder: A Randomized Pilot Study
Catherine Roux, Eric Dion, Anne Barrette
1-19
PDF
L’utilité perçue de la tâche : présentation du concept et état de la recherche
Annie Dubeau, Mariane Frenay, Ghislain Samson
1-23
PDF (Français (Canada))
Typologie des usages des ressources didactiques par des enseignants d’histoire au secondaire du Québec
Vincent Boutonnet
1-24
PDF (Français (Canada))
Le climat scolaire : un point central pour expliquer la victimisation et la réussite scolaire
Rosalie Poulin, Claire Beaumont, Catherine Blaya, Éric Frenette
1-23
PDF (Français (Canada))
Les facteurs associés à la concomitance entre l’anxiété et la dépression chez de jeunes adolescents
Roxanne Richard, Diane Marcotte
1-23
PDF (Français (Canada))
Book Reviews
Book Review : Bouchard, N. & Gagnon, M. dir. (2012). L'Éthique et culture religieuse en question: Réflexions critiques et prospectives. Sainte-Foy: PUQ.
Gervais Deschênes
1-7
PDF (Français (Canada))
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ