Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 41 No. 1 (2018)
Vol. 41 No. 1 (2018)
Published:
2018-02-28
Editorial
Editorial
Theodore Christou, Christopher DeLuca
i-iii
PDF
Articles
Mise sur pied et gouvernance d’une instance régionale de concertation : le cas de la région de Chaudière- Appalaches au Québec
Jean-François Conroy
148-169
PDF
Formation par et pour les pairs : jouer son rôle de passeur culturel en milieu francophone minoritaire au Nouveau-Brunswick
Monique Richard
170-193
PDF (Français (Canada))
L’intervention en contexte de nature et d’aventure : différences et similitudes entre les programmes éducatifs et les programmes thérapeutiques
Virginie Gargano, Daniel Turcotte
194-222
PDF (Français (Canada))
Enseigner l’écriture : l’impact des étayages et des interactions entre pairs sur le développement de la compétence scripturale
Stéphane Colognesi, Silvia Lucchini
223-249
PDF (Français (Canada))
The Settler Grammar of Canadian History Curriculum: Why Historical Thinking Is Unable to Respond to the TRC’s Calls to Action
Samantha Alana Cutrara
250-275
PDF
Does Full-Day Kindergarten Reduce Parenting Daily Hassles?
Katherine Stover, Janette Pelletier
276-300
PDF
Contributing to Children’s Early Comprehension of Emotions: A Picture Book Approach
Christian LaForge, Mélanie Perron, Annie Roy-Charland, Emilie Myriam Roy, Isabelle Carignan
301-328
PDF
L’expérience des étudiantes et étudiants du secteur collégial par rapport à leurs difficultés psychologiques
Myreille St-Onge, Alexandre Lemyre
329-355
PDF (Français (Canada))
The Use of E-Textiles in Ontario Education
Janette Hughes, Laura Jane Morrison
356-384
PDF
Analyse comparative d’éléments paratextuels choisis chez deux auteurs autochtones pour la jeunesse et proposition de dispositifs didactiques en lecture pour une exploitation en classe
Rachel DeRoy-Ringuette
385-412
PDF (Français (Canada))
Book Reviews
Education Policy: Bridging the divide between theory and practice
Alethea Cassano
i-iii
PDF
Negotiating Learning and Identity in Higher Education: Access, Persistence and Retention
Clayton Smith
i-iv
PDF
Perspectives on Diversity, Equity, and Social Justice in Educational Leadership
Kaschka Watson
i-iv
PDF
Special Capsule Issue on Teaching Creativity
Introduction
Sean Wiebe, Peter Gouzouasis, Patrick Howard, Mitchell McLarnon, Kathryn Ricketts, Layal Shuman
i-vii
PDF
A Reconsideration of Social Innovation: Drama Pedagogies and Youth Perspectives on Creative and Social Relations in Canadian Schooling
Kathleen Gallagher
1-23
PDF
What Counts as Creativity in Education? An Inquiry into the Intersections of Public, Political, and Policy Discourses
Mia Perry, Diane R. Collier
24-43
PDF
L'éducation musicale : un outil créatif pour soutenir les interactions sociales chez un enfant autiste d'âge préscolaire.
Mélanie Evrard, Jonathan Bolduc
44-68
PDF (Français (Canada))
Poetry in the Academy: A Language of Possibility
Carl Leggo
69-97
PDF
Modelling and Fostering Creativity: Two Post- Secondary EAL Teachers’ Journey
Brett Fischer, Julia Golden
98-123
PDF
The New Ice-Age: Frozen and Thawing Perceptions of Imagination
Blaine E. Hatt
124-147
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ