Initial Teacher Certification Testing: Preservice Teachers’ Experiences and Perceptions
Abstract
The introduction of an initial teacher certification test in Ontario in 2002 was met by a wide range of responses from preservice teachers. This study, based on an April 2002 survey of 535 preservice teachers in a large initial teacher education program, describes the relationships among what the participants knew about the Ontario Teacher Qualifying Test, their previous experiences with other large-scale tests, and their beliefs about and attitudes toward the test.
Keywords: preservice teacher education, teacher certification, test preparation, factor analysis.
L’introduction d’un Test d’aptitude à la profession enseignante en Ontario en 2002 a suscité tout un éventail de réactions de la part des candidats à l’enseignement. Cette étude, effectuée à la suite d’un sondage mené en avril 2002 auprès de 535 candidats inscrits dans un vaste programme de formation à l’enseignement, décrit les liens entre ce que les participants connaissaient du Test d’aptitude à la profession enseignante de l’Ontario, leurs expériences antérieures avec d’autres tests à grande échelle et leurs croyances et attitudes au sujet de ce test en particulier.
Mots clés : formation à l’enseignement, certification à titre d’enseignant, préparation en vue d’un test, analyse factorielle
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Canadian Journal of Education follows Creative Commons Licencing CC BY-NC-ND.