Initial Teacher Certification Testing: Preservice Teachers’ Experiences and Perceptions

Authors

  • Ruth Childs
  • Maura Ross
  • Andrew Jaciw

Abstract

The introduction of an initial teacher certification test in Ontario in 2002 was met by a wide range of responses from preservice teachers. This study, based on an April 2002 survey of 535 preservice teachers in a large initial teacher education program, describes the relationships among what the participants knew about the Ontario Teacher Qualifying Test, their previous experiences with other large-scale tests, and their beliefs about and attitudes toward the test.

Keywords: preservice teacher education, teacher certification, test preparation, factor analysis.

L’introduction d’un Test d’aptitude à la profession enseignante en Ontario en 2002 a suscité tout un éventail de réactions de la part des candidats à l’enseignement. Cette étude, effectuée à la suite d’un sondage mené en avril 2002 auprès de 535 candidats inscrits dans un vaste programme de formation à l’enseignement, décrit les liens entre ce que les participants connaissaient du Test d’aptitude à la profession enseignante de l’Ontario, leurs expériences antérieures avec d’autres tests à grande échelle et leurs croyances et attitudes au sujet de ce test en particulier.

Mots clés : formation à l’enseignement, certification à titre d’enseignant, préparation en vue d’un test, analyse factorielle 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2002-12-02

How to Cite

Childs, R., Ross, M., & Jaciw, A. (2002). Initial Teacher Certification Testing: Preservice Teachers’ Experiences and Perceptions. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 27(4), 455–475. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2840

Issue

Section

Articles