Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Special issue Author Guideline`
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 46 No. 3 (2023): Autumn 2023 | Automne 2023
Vol. 46 No. 3 (2023): Autumn 2023 | Automne 2023
DOI:
https://doi.org/10.53967/cje-rce.v46i3
Published:
2023-09-29
Editorial
Expanding the Scope of Educational Policy in a Neoliberal Era: Politics, Socio-Economic Policies, and Media
Jeannie Kerr, Ee-Seul Yoon
i-iv
PDF
Éditorial
Carole Fleuret
v-vii
PDF (Français (Canada))
Invited Essays
What Did the Multicultural Policies of the Last Century Promise that Need to Be Re-Imagined in Today’s DEDI Post-Secondary World?
Carl James
502-516
PDF
Articles
Riding Fences: Anticipatory Governance, Curriculum Policy, and Teacher Subjectivity
Jill Morris, Jean-Claude Couture, Anne M. Phelan
517-544
PDF
Who is the “Student”? A Critical Analysis of Neoliberal Education Reform Legislation
Melanie Janzen, Rebeca Heringer
545-569
PDF
The Overreliance on Portable Classrooms in Ontario Schools: New Evidence for the Study of Austerity and Disinvestment in Canadian Public Education
Augusto Riveros
570-596
PDF
Resentment and Admiration: Public Opinion Toward Teachers and Public Sector Employees in Ontario
Chris Erl, R. Michael McGregor, Jack Lucas, Cameron Anderson
597-627
PDF
Les conditions favorables à la collaboration entre enseignantes et orthopédagogues en contexte d’implantation du modèle de réponse à l’intervention (RàI) au premier cycle du primaire
Élisabeth Boily, Chantal Ouellet, Pascale Thériault
628-661
PDF (Français (Canada))
Travailler en interprofessionnalité en contexte de clinique universitaire : l’exemple de la formation initiale en orthopédagogie et en travail social
Marie-Pierre Baron, Nathalie Sasseville, Catherine Vachon
662-686
PDF (Français (Canada))
Accompagner le développement d’une posture réflexive en formation initiale des enseignants : des besoins différents en fonction de l’année de formation ?
Vanessa Hanin, Anne-Catherine Cambier
687-723
PDF (Français (Canada))
Conditions favorables à la reconnaissance des acquis de personnes enseignantes
Rachel Bélisle, Évelyne Mottais, Eddy Supeno, Jean Bibeau, Marilou Bélisle, Stéphanie Breton
724-760
PDF (Français (Canada))
Les nouveaux enseignants de la formation professionnelle : quelles sont les sources de leur sentiment d’efficacité personnelle ?
Nathalie Gagnon, Naomie Fournier Dubé
761-784
PDF (Français (Canada))
Le rôle des acteurs et les dynamiques dans l’évaluation scolaire : un éclairage sociologique
Adriana Morales-Perlaza, Dave Poitras
785-816
PDF (Français (Canada))
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ