Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Special issue Author Guideline`
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 44 No. 1 (2021): Spring 2021 | Printemps 2021
Vol. 44 No. 1 (2021): Spring 2021 | Printemps 2021
Published:
2021-03-29
Bilingual special capsule: African Canadian educational success
Presentation of the special issue regarding African Canadian educational excellence
Johanne Jean-Pierre, Beverly-Jean Daniel, Tya Collins
CIi-CIxii
PDF
Déconstruire la recherche en éducation en contextes de racialisation : Débusquer le racisme épistémologique
Gina Thésée
CI1-CI31
PDF (Français (Canada))
La résilience dans le parcours scolaire des jeunes noirs d’origine africaine et caribéenne au Québec
Pierre Canisius Kamanzi
CI32-CI63
PDF (Français (Canada))
A Call for Change in the Public Education System in Nova Scotia
Barbara-Ann Hamilton-Hinch, Jessie-Lee D. McIsaac, Mary-Jane Harkins, Sherry Jarvis, John C. LeBlanc
CI64-CI92
PDF
Low-Income Black Parents Supporting Their Children’s Success through Mentoring Circles
Alana Butler
CI93-CI117
PDF
Editorial
Editorial
Thomas Ryan
i-ii
PDF
Articles
Compétences professionnelles et transfert des apprentissages des directions d’établissement en formation universitaire : une exploration franco-manitobaine
Hélène Louise Archambault, Gabriel Dumouchel
1-27
PDF (Français (Canada))
The Differentiated Parent Support Model: Enhancing the Involvement of Parents Who Do Not Speak the School Language
Mary MacPhee
28-56
PDF
Résultats de l’évaluation des effets d’un programme de prévention des agressions à caractère sexuel auprès d’élèves de secondaire III au cours de sa phase pilot
Anne-Julie Bouchard, Manon Bergeron, Martine Hébert
57-88
PDF (Français (Canada))
Zine Production with Queer Youth and Pre-Service Teachers in New Brunswick, Canada: Exploring Connections, Divergences, and Visual Practices
Casey Burkholder, Kate Hamill, Amelia Thorpe
89-115
PDF
Effet d’un environnement informatique pour l’apprentissage humain sur la motivation des élèves à faire des mathématiques : caractéristiques des élèves et style de l’enseignant
Stéphanie Reyssier, Stéphane Simonian
116-149
PDF (Français (Canada))
Using Multiple-Mini-Interviews for Admission into Teacher Education
Barbara Salingré, Sheryl MacMath
150-173
PDF
Évaluation de la qualité de l’environnement physique et psychologique au regard de l’émergence de l’écrit dans des classes d’éducation préscolaire
Roxane Drainville, Annie Charron
174-201
PDF (Français (Canada))
Factors that Influence Canadian Generalist and Physical Education Specialist Elementary School Teachers’ Practices in Physical Education: A Qualitative Study
Stephanie Truelove, Brianne A. Bruijns, Andrew M. Johnson, Shauna M. Burke, Patricia Tucker
202-231
PDF
La justification dans l’enseignement de la lecture : étude exploratoire auprès d’enseignant[e]s de français du 1er cycle du secondaire québécois
Marie-Hélène Forget, Marie-Christine Beaudry
232-255
PDF (Français (Canada))
Starting from the Same Spot: Exploring Mindfulness Meditation and Student Transitions in the Introductory Health Promotion Classroom
Madison MacQuarrie, Nicole Blinn, Samantha MacLellan, Megan Flynn, Jessie Meisner, Phoebe Owen, Becky Spencer
256-276
PDF
Book Reviews
Recension d’ouvrage : L’organisation du travail des acteurs scolaires : points de repères sur les évolutions au début du XXIe siècle
Andréanne Gagné
iii-v
PDF (Français (Canada))
Book Review: Education policy, neoliberalism, and leadership practice: A critical analysis
Takeshi Kajigaya
vi-viii
PDF
Recension d’ouvrage : Les valeurs éducatives au risque du néo-libéralisme
Carl Ruest
ix-xi
PDF (Français (Canada))
Book Review: Suddenly Diverse: How School Districts Manage Race and Inequality
Shezadi Khushal
xii-xv
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ