Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 46 No. 2 (2023): Summer 2023 | Été 2023
Vol. 46 No. 2 (2023): Summer 2023 | Été 2023
DOI:
https://doi.org/10.53967/cje-rce.v46i2
Published:
2023-06-27
Editorial
Éditorial
Carole Fleuret
i-ii
PDF (Français (Canada))
Editorial
From performance to perseverance: Equity, diversity, inclusion, decolonization, and Indigenization in Canadian higher education
Ee-Seul Yoon, Jeannie Kerr
iii-v
PDF
Articles
Perception des éducatrices de l’intégration au préscolaire d’enfants ayant des besoins particuliers : une étude exploratoire
Clara Soulez, Marie-Julie Béliveau, Laurence Champagne, Chantale Breault, Fannie Labelle
221-248
PDF (Français (Canada))
Explorer la perception d’enfants de maternelle de leur participation lors de la lecture d’histoire en classe et de leur intérêt à la lecture : une étude pilote
Paméla McMahon-Morin
249-287
PDF (Français (Canada))
Et si lire et produire des mots écrits faisait appel aux mêmes connaissances orthographiques ? : Le cas des élèves ayant un trouble développemental du langage (TDL)
Oxana Leonti, Daniel Daigle , Isabelle Montésinos-Gelet
288-320
PDF (Français (Canada))
Développement professionnel pour l’enseignement direct et explicite du vocabulaire scolaire et polyvalent dans les écoles de langue française en contexte minoritaire
Chantal Mayer-Crittenden, Jazmine Leduc
321-358
PDF (Français (Canada))
Moving from EDID Words to Policy Action: A Case Study of a Teacher Education Program’s Admissions Policy Reform
Sheryl MacMath, Barbara Salingré, Awneet Sivia
359-385
PDF
Indigenous Post-Secondary Institutes in British Columbia, Canada: Exemplars of Indigenous Control over Indigenous Education
Rheanna Robinson
386-411
PDF
A Course or a Pathway? Addressing French as a Second Language Teacher Recruitment and Retention in Canadian BEd Programs
Cameron W. Smith, Mimi Masson, Valia Spiliotopoulos, Paula Kristmanson
412-440
PDF
No “haughty and inaccessible ivory tower”: Laval University and Adult Education, 1930–1965
Scott McLean
441-471
PDF
Chilly Climate 2.0: Women’s Experiences of Harassment and Discrimination in Canadian Higher Education
Janette Hughes, Hannah Scott, Laura Jane Morrison, Donna Kotsopoulos, Robyn Ruttenberg-Rozen
472-501
PDF
Book Reviews
Book Review: Schooling the System: A History of Black Women Teachers
Veena Auruna King
x-xii
PDF
Book Review: The Holistic Curriculum
Chenkai Chi, Yuchen Jiang, Sihan Hua, Bowen Huang
vi-ix
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ