Aller directement au contenu principal
Aller directement au menu principal
Aller au pied de page
Open Menu
Numéro courant
Prépublication
Archives
Annonces
À propos
À propos de cette revue
Comité éditorial
Soumissions
Numéros spéciaux
Special issue Author Guideline
Déclaration de confidentialité
Contact
Prix
Rechercher
S'inscrire
Se connecter
Accueil
/
Archives
/
Vol. 29 No. 4 (2006)
Vol. 29 No. 4 (2006)
Publié-e:
2006-12-02
Articles
L’IMPLANTATION D’UN NOUVEAU PROGRAMME CADRE EN ÉDUCATION PHYSIQUE ET SANTÉ: L’EXPÉRIENCE DES ENSEIGNANTS EN MILIEUX FRANCOPHONES ONTARIENS
C. Beaudoin, P. Trudel, M. Mathias
923‐948
PDF (English)
LʹIMPORTANCE DE LʹINTERACTIVITÉ ÉDUCATIVE DANS LES DISCUSSIONS SYNCHRONES NUMÉRIQUES
Alain Jaillet
949‐974
PDF (English)
FIRST NATIONS EDUCATION AND RENTIER ECONOMICS: PARALLELS WITH THE GULF STATES
John Minnis
975‐997
PDF (English)
FIRST NATIONS EDUCATION: FINANCIAL ACCOUNTABILITY AND EDUCATIONAL ATTAINMENT
Sheila Stewart
998‐1018
PDF (English)
REPOSITIONING IDENTIFICATION: REFLECTIONS ON A VISIT TO HISTORICA’S HERITAGE FAIR
Lisa Farley
1019‐1038
PDF (English)
HISTORICAL EMPATHY AND CANADA: A PEOPLE’S HISTORY
Darren Bryant, Penney Clark
1039‐1064
PDF (English)
“LIBERTY OF TRADE FROM THE THRALDOM OF THE AUTOCRATS”: PROVISION OF SCHOOL TEXTBOOKS IN ONTARIO, 1850‐1909
Penney Clark
1065‐1096
PDF (English)
CONNECTIONS, CONTRARIETIES, AND CONVOLUTIONS: CURRICULUM AND PEDAGOGIC REFORM IN ALBERTA AND ONTARIO, 1930‐1955
Lynn Lemisko, Kurt Clausen
1097‐1126
PDF (English)
FOSTERING A PROVINCIAL IDENTITY: TWO ERAS IN ALBERTA SCHOOLING
Amy von Heyking
1127‐1156
PDF (English)
THE ADVENT OF A PUBLIC PLURIFORMITY MODEL: FAITH‐BASED SCHOOL CHOICE IN ALBERTA
John Hiemstra, Robert Brink
1157‐1190
PDF (English)
LARGE‐SCALE ASSESSMENT OUTCOMES IN BRITISH COLUMBIA, 1876‐1999
Helen Raptis, Thomas Fleming
1191‐1222
PDF (English)
ARTS‐BASED EDUCATIONAL RESEARCH DISSERTATIONS: REVIEWING THE PRACTICES OF NEW SCHOLARS
Anita Sinner, Carl Leggo, Rita Irwin, Peter Gouzouasis, Peter Gouzouasis, Kit Grauer
1223‐1270
PDF (English)
WHEN “HISTORY” HAPPENS TO RESEARCH: A TALE OF ONE PROJECT, TWO RESEARCHERS, AND THREE COUNTRIES IN A TIME OF GLOBAL CRISIS
Nathalie Piquemal, Sandra Kouritzin
1271‐1294
PDF (English)
Langue
English
Français (Canada)
Renseignements
Pour les lecteurs-trices
Pour les auteurs-es
Pour les bibliothécaires
Faire une soumission
Faire une soumission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ