Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Special issue Author Guideline`
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 35 No. 4 (2012)
Vol. 35 No. 4 (2012)
Published:
2013-01-11
Editorial
Editorial
Carla L. DiGiorgio
1-2
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Articles
Academic Entitlement in the Context of Learning Styles
Jean Andrey, Erin Joakim, Vivian Schoner, Derrick Hambly, Amber Silver, Rohan Jayasundera, Allen Nelson
3-30
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
L’expérience de la probation académique ou « C’tu juste moi qui est pas capable au niveau universitaire? » : Une étude de cas
Isabelle Arcand, Raymond LeBlanc
31-61
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Quand passion rime avec transformation : les retombées d’un programme d’éducation par l’aventure au sein d’une école secondaire alternative
Christaine Bergeron-LeClerc et al
62-91
PDF (Français (Canada))
PDF [FRENCH]
Electronic Storybooks: A Constructivist Approach to Improving Reading Motivation in Grade 1 Students
Katia Ciampa
92-136
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Religion, Democratic Community, and Education: Two Questions
Mario Osbert D'Souza
137-164
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Le point de vue d'élèves du primaire en regard de l'évaluation en éducation physique et à la santé
Johanne Grenier, Charlotte Beaudoin
165-198
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
A Forest of Forests: Constructing a centre-usage profile as a source of outcomes assessment
Li-Shih Huang
199-224
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
A decade of dedication: Giving, giving, giving… and giving up teaching
Judith Mulholland, John Wallace
225-251
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
L’apprentissage coopératif : des effets positifs sur les élèves aux difficultés liées à son implantation en classe
Isabelle Plante
252-283
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Service learning and student engagement: A dual language book project with young English language learners and the Faculty of Education
Hetty Roessingh
284-307
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
The predicament of generation 1.5 English language learners: Three disjunctures and a possible way forward
Sandra R. Schecter
308-340
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
The Emergence of the International Baccalaureate Diploma in Ontario: Diffusion, Pilot Study and Prospective Research
Paul Tarc, Luke Beatty
341-375
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Parent and family perspectives on engagement: Lessons from the early years
Kathryn Underwood, Isabel Killoran
376-414
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ