Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 44 No. 4 (2021): Winter 2021 | Hiver 2021
Vol. 44 No. 4 (2021): Winter 2021 | Hiver 2021
Published:
2021-12-14
Editorial
Editorial
The Eclectic Culture of Education
Thomas G. Ryan
i-ii
PDF
Articles
Des interventions en français réinvesties dans la résolution de problèmes en mathématiques au primaire : Vers le développement d’un contrôle interdisciplinaire chez les élèves
Mireille Saboya, Mélanie Tremblay
875-906
PDF (Français (Canada))
Behind Successful Refugee Parental Engagement: The Barriers and Challenges
Rahat Zaidi, Christine Oliver, Tom Strong, Hanan Alwarraq
907-937
PDF
Fréquence des rétractations d’articles scientifiques : ce que les études nous apprennent en éducation, sciences humaines et sciences sociales
Maude Roy-Vallières
938-963
PDF (Français (Canada))
Educators’ Reasons for Not Practising 2SLGBTQ+ Inclusive Education
Christopher Campbell, Tracey Peter, Catherine Taylor
964-991
PDF
Les déterminants de la résilience et de la réussite scolaire : une approche bayésienne
Jérémie B. Dupuis, Jimmy Bourque, Salah-Eddine El Adlouni
992-1023
PDF (Français (Canada))
The Impact of Multi-Sensory Phonics Programs in Teaching English as an Additional Language
James Langille, Zoila Green
1024-1050
PDF
Les Pratiques enseignantes mises en œuvre en contexte de classe autochtone universitaire : analyse du discours du corps enseignant d’une université québécoise
Gabriel Gingras-Lacroix, Oscar Labra
1051-1083
PDF (Français (Canada))
Identifying the Impact of Culturally Relevant Pedagogy: Evidence of Academic Risk-Taking in Culturally and Economically Diverse Nova Scotia Classrooms
Jennifer Mitton, Anne Murray-Orr
1084-1115
PDF
TOSREC-FR : Normalisation franco-québécoise du Test of Silent Reading Efficiency and Comprehension pour la sixième année
Stéphanie Renauld, Frédéric Guay, Marie-Catherine St-Pierre
1116-1144
PDF (Français (Canada))
Situation in Special Education: Interaction between Teachers and Children Who Have Intellectual Disability and Who Display Challenging Behaviours
Ioanna Guikas, Diane Morin
1145-1175
PDF
Book Reviews
Book Review: Teaching Tough Topics
Enoch Leung
iii-vi
PDF
Book Review: Decolonizing and Indigenizing Education in Canada
Shezadi Khushal
vii-x
PDF
Book Review: The Elements of Teaching
Xiaojun Kong , Chenkai Chi
xi-xiv
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ