Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Special issue Author Guideline`
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 41 No. 3 (2018): Autumn 2018 | Automne 2018
Vol. 41 No. 3 (2018): Autumn 2018 | Automne 2018
Published:
2018-09-23
Editorial
Must Read
Theodore Christou, Christopher DeLuca
i-iii
PDF
Articles
La littérature jeunesse pour enseigner les mathématiques
Résultats d’une expérimentation en première année
Dominic Voyer, Natalie Lavoie, Marie-Pier Goulet, Marie-Pier Forest
633-660
pdf (Français (Canada))
Étude sur les obstacles à la mise en place d’activités d’engagement civique en milieu scolaire au Québec
Marie-Pier Gingras, Frédérick L. Philippe, François Poulin, Jean Robitaille
661-687
pdf
What do first-year university students in Ontario, Canada, know about First Nations, Métis, and Inuit peoples and topics?
Laura Schaefli, Anne Godlewska, Lisa Korteweg, Andrew Coombs, Lindsay Morcom, John Rose
688-725
pdf
Comment les étudiants se préparent-ils aux stages ? Ressources exploitées et choix stratégiques
Agnès Deprit, Catherine Van Nieuwenhoven
726-752
pdf (Français (Canada))
Kindergarten Teachers’ Perspectives on Culturally Responsive Education
Betül Alaca, Angela Pyle
752-782
pdf
Neither Hired Mouth nor Class Monarchs: The Scope of Schoolteachers’ Freedom of Expression in Canada
Tatiana Feitosa de Britto
783-807
pdf
Niinwi - Kiinwa - Kiinwi: Building Non-Indigenous Allies in Education through Indigenous Pedagogy
Lindsay Morcom, Kate Freeman
808-833
pdf
Un espace de dialogue entre les enseignants et les parents autour des traces audio-vidéo de l’activité en classe
Sylvie Moussay, Samia Aknouche
834-859
pdf (Français (Canada))
What Teacher Capacities do International School Recruiters Look For?
James Spurgeon Budrow, Paul Tarc
860-889
pdf
La « nation » dans le programme québécois d’Histoire et éducation à la citoyenneté : une analyse lexicométrique
Daniel Moreau, Jonathan Smith
890-916
pdf (Français (Canada))
Book Reviews
Homophobia in the Hallways
Heterosexism and Transphobia in Canadian Catholic Schools
Kevin Burke
iv-vi
pdf
Provoking Curriculum Studies
Strong Poetry and Arts of the Possible in Education
Laura Morrison, Janette Hughes
vii-ix
pdf
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ