Ways of Being in Teaching: Conversing Paths to Meaning

Authors

  • Sean Wiebe
  • John Yallop

Abstract

In this article, we invite readers into a conversation about ways of being in teaching. Through e‐mails, telephone calls, and face‐to‐face meetings, we use our first conversa‐ tions with each other as shared moments that we returned to, seeking to better under‐ stand how we made meaning in our individual school teaching careers, and how we continue to make meaning as teacher educators. Exploring together our memories, we use poetry and narrative to collaboratively interpret what those memories might mean for us and for educational communities.

Key Words: autoethnography, collaborative research, poetic inquiry, teacher educa‐ tion, writing as research

Dans cet article, les auteurs invitent les lecteurs à participer à une conversation sur les façons d’être comme pédagogues. Les conversations que les auteurs ont eux‐mêmes engagées entre eux à travers des courriels, des échanges téléphoniques et des ren‐ contres ont constitué le point de départ de leur réflexion en vue de mieux comprendre le sens qu’ils ont donné à leurs carrières respectives dans l’enseignement et qu’ils continuent à donner à leur implication actuelle dans la formation à l’enseignement. Explorant leurs souvenirs, ils ont recours à la poésie et à des récits pour interpréter ensemble le sens que pourraient avoir ces souvenirs pour eux et pour les milieux d’enseignement.

Mots clés : autoethnographie, recherche concertée, enquête poétique, formation à l’enseignement, écriture comme mode de recherche. 

Downloads

Published

2010-03-03

How to Cite

Wiebe, S., & Yallop, J. (2010). Ways of Being in Teaching: Conversing Paths to Meaning. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 33(1), 177‐198. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/3073

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)