Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Special issue Author Guideline`
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 33 No. 1 (2010)
Vol. 33 No. 1 (2010)
Published:
2010-03-03
Articles
L’enseignement‐apprentissage des sciences humaines: quelles finalités, quelles difficultés et quelles compétences professionnelles? Résultats d’une enquête auprès de futurs enseignants québécois du primaire
Johanne Lebrun, Anderson Araújo‐Oliveira, Yves Lenoir
1‐ 30
PDF
Le sentiment de compétence, modérateur du lien entre le QI et le rendement scolaire en mathématiques
Myriam Leclerc, Serge Larivée, Isabelle Archambault, Michel Janosz
31‐ 56
PDF
Les habiletés cognitives d’élèves du primaire présentant un trouble oppositionnel avec provocation ou un trouble des conduites
Geneviève Dionne, Michèle Déry, Jean Toupin
57‐82
PDF
Expérimentation d’un modèle d’évaluation certificative dans un contexte d’enseignement scientifique
Eric Dionne, Michel Laurier
83‐107
PDF
The Schooling They Need: Voicing Student Perspectives on Their Fourth Year in Senior High School
Dale Kirby, Morgan Gardner
108‐139
PDF
“She Can Bother Me, and That’s Because She Cares”: What Inuit Students Say About Teaching and Their Learning
Brian Lewthwaite, Barbara McMillan
140‐175
PDF
Ways of Being in Teaching: Conversing Paths to Meaning
Sean Wiebe, John Yallop
177‐198
PDF
Reflections of Elementary School Literacy Coaches on Practice: Roles and Perspectives
Jacqueline Lynch, Kristen Ferguson
199‐227
PDF
Elementary Mathematics Teacher Preparation in an Era of Reform: The Development and Assessment of Mathematics for Teaching
Ann Kajander
228‐255
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ