Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 35 No. 2 (2012)
Vol. 35 No. 2 (2012)
Published:
2012-07-22
Editorial
Éditorial
Stéphane Allaire
1-2
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Articles
Learning ‘rules’ of practice within the context of the practicum triad: A case study of learning to teach
Sebastien Chaliès, Guillaume Escalié, Bertone Stefano, Anthony Clarke
3-23
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Formative assessment: A systematic and artistic process of instruction for supporting school and lifelong learning
Ian Clark
24-40
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
The recursive process in and of critical literacy: Action research in an urban elementary school
Karyn Anne Cooper, Robert Earle White
41-57
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Mobilizing curriculum studies in a (virtual) world: Open Access, edupunks, and the public good
Julie Ann Corrigan, Nicholas Ng-A-Fook
58-76
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Savoir les médias sans savoir lire
Audrey Dahl
77-100
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Implications and challenges to using data mining in educational research in the Canadian context
Samira ElAtia, Donald Ipperciel, Ahmed Hammad
101-119
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Diversity in public education: Acknowledging immigrant parent knowledge
Yan Guo
120-140
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Supervision of pre-service teacher: Using internet collaborative tools to support their return to their region of origin
Christine Hamel
141-154
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
Intégrer l’éducation technologique à l’éducation scientifique : pertinence pour les élèves et impacts sur les pratiques d’enseignants
Mathieu LaCasse, Sylvie Barma
155-191
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Ethnographie de la classe, pratiques plurielles et réflexivité : pour une écologie de la diversité en contexte francophone en Colombie-Britannique
René Joseph Litalien, Danièle Moore, Cécile Sabatier
192-211
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Impact de la formation à l’enseignement et de l’encadrement sur le sentiment d’autoefficacité des nouveaux enseignants de cégep
Louise Ménard, Frédéric Legault, Jan-Sébastien Dion
212-231
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Assessing the psychometric properties of the achievement goals questionnaire across task contexts
Krista R. Muis, Philip H. Winne
232-248
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
High school may not be enough: An investigation of Asian students’ eligibility for post-secondary education
Dennis Murphy Odo, Reg D'Silva, Lee Gunderson
249-267
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
La différenciation pédagogique du point de vue d’enseignants québécois : quelles différences pour les pratiques d’enseignement en contexte d’entrée dans l’écrit?
Pascale Nootens, Marie-France Morin, Isabelle Montesinos-Gelet
268-284
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Utiliser le tutorat par les pairs pour favoriser l’apprentissage de la lecture en milieu défavorisé. Une pré-expérimentation avec examen des caractéristiques des non-répondants
Marie-Christine Potvin, Eric Dion, Monique Brodeur, Corina Borri-Anadon
285-302
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Self-fulfilling prophecy: How teachers’ attributions, expectations, and stereotypes influence the learning opportunities afforded Aboriginal students
Tasha Riley, Charles Ungerleider
303-333
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
“BE”ing a certain way: Seeking body image in Canadian Health and Physical Education curriculum policies
Lorayne Robertson, Dianne Thomson
334-354
PDF
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
La communauté d’apprentissage professionnelle comme dispositif d’implantation de la démarche d’investigation en science et technologie au primaire
Annie Savard, Nicole Corbin
355-378
PDF (Français (Canada))
PDF [FRENCH]
Le risque de décrochage scolaire et la participation à des activités parascolaires à l’école secondaire : effets médiateurs des symptômes dépressifs et des problèmes de comportement extériorisés
Valérie St-Pierre, Anne-Sophie Denault, Laurier Fortin
379-400
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
De la lecture à la résolution de problèmes: des habiletés spécifiques à développer
Dominic Voyer, Isabelle Beaudoin, Marie-Pier Goulet
401-421
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Book Reviews
Valeurs et sentiments chez les adolescents : Comment avoir un dialogue qui favorise le respect mutuel?
Gervais Deschênes
422-427
PDF [FRENCH]
PDF (Français (Canada))
Words at work and play: Three decades in family and community life.
Robert J. LeBlanc
428-431
PDF [ANGLAIS] (Français (Canada))
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ