Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
Page Header Logo
  • Current
  • Archives
  • Announcements
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. Vol. 37 No. 3 (2014)

Vol. 37 No. 3 (2014)

Published: 2014-10-01

Editorial/Éditorial

  • Editorial
    Erika Hasebe-Ludt
    • PDF
  • Éditorial
    Rollande Deslandes
    • PDF (Français (Canada))

Invited Submissions/Articles Sollicités

  • Improving the Utility of Large-Scale Assessments in Canada
    W. Todd Rogers
    1-22
    • PDF

Articles

  • School Principals' Emotional Coping Process
    Emmanuel Charles Poirel, Frédéric Yvon
    1-23
    • PDF
  • A/Political Education: A Survey of Quebec Students’ Perceptions of Their Citizenship Education
    Nicole Fournier-Sylvester
    1-23
    • PDF
  • Collaboration école-famille et prévention du décrochage scolaire : des pistes d’action pour les enseignants du primaire
    Joëlle Duval, Catherine Dumoulin, Michel Perron
    1-23
    • PDF (Français (Canada))
  • Intégration des TIC : types de connaissances abordées dans le discours d’enseignants en exercice et d’étudiants en formation initiale
    Sonia Lefebvre
    1-28
    • PDF (Français (Canada))
  • Toward a Geography of Rural Education in Canada
    Michael Corbett
    1-22
    • PDF
  • La langue française au Québec : perceptions du présent et visions d’avenir d’élèves de 4e et de 5e secondaire
    Sandra Roy-Mercier
    1-21
    • PDF (Français (Canada))

Book Reviews/Recensions d’ouvrages

  • Book Review:Reading Comprehension: Assisting Children with Learning Difficulties by G. Woolley
    Melissa Ann Davis
    1-4
    • PDF
Language
  • English
  • Français (Canada)
Information
  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians
Current Issue
  • Atom logo
  • RSS2 logo
  • RSS1 logo

ISSN 1918-5979

About this Publishing System