Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 37 No. 3 (2014)
Vol. 37 No. 3 (2014)
Published:
2014-10-01
Editorial
Editorial
Erika Hasebe-Ludt
PDF
Éditorial
Rollande Deslandes
PDF (Français (Canada))
Invited Essays
Improving the Utility of Large-Scale Assessments in Canada
W. Todd Rogers
1-22
PDF
Articles
School Principals' Emotional Coping Process
Emmanuel Charles Poirel, Frédéric Yvon
1-23
PDF
A/Political Education: A Survey of Quebec Students’ Perceptions of Their Citizenship Education
Nicole Fournier-Sylvester
1-23
PDF
Collaboration école-famille et prévention du décrochage scolaire : des pistes d’action pour les enseignants du primaire
Joëlle Duval, Catherine Dumoulin, Michel Perron
1-23
PDF (Français (Canada))
Intégration des TIC : types de connaissances abordées dans le discours d’enseignants en exercice et d’étudiants en formation initiale
Sonia Lefebvre
1-28
PDF (Français (Canada))
Toward a Geography of Rural Education in Canada
Michael Corbett
1-22
PDF
La langue française au Québec : perceptions du présent et visions d’avenir d’élèves de 4e et de 5e secondaire
Sandra Roy-Mercier
1-21
PDF (Français (Canada))
Book Reviews
Book Review:Reading Comprehension: Assisting Children with Learning Difficulties by G. Woolley
Melissa Ann Davis
1-4
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ