A SURVEY OF TEACHERS’ AND PRINCIPALS’ PRACTICES AND CHALLENGES IN FOSTERING NEW IMMIGRANT PARENT INVOLVEMENT
Abstract
This research, using questionnaire and interview data, examined practices and challenges of educators in areas of southern Ontario in fostering immigrant parents’ support for their children’s literacy. Results showed that teachers learn about the language and culture of their students, modify homework assigned to their ESL students, and encourage parents to read to their children in their mother tongue. Teachers need to increase their awareness of parents’ perceptions of authority and the role of their first language for success in their children’s English literacy. Teachers also need to understand parents’ role as co‐teachers at home.
Key words: home‐school relationships, ESL parents, parents as co‐teachers, homework support
Cette recherche faisant appel à un questionnaire et à des données tirées d’entrevues porte sur les pratiques et les défis d’enseignants du sud de l’Ontario qui veulent inciter des parents immigrants à favoriser la littératie chez leurs enfants. Les résultats indiquent que les enseignants apprennent à connaître la langue et la culture de leurs élèves, modifient les devoirs qu’ils demandent à leurs élèves en anglais langue seconde (ALS), de faire à la maison et encouragent les parents à faire la lecture à leurs enfants dans leur langue maternelle. Les enseignants ont besoin de se familiariser davantage avec les perceptions qu’ont les parents de l’autorité et du rôle de la langue maternelle dans le succès des enfants en littératie en anglais. Les enseignants doivent aussi comprendre le rôle des parents comme co‐enseignants à la maison.
Mots clés : liens maison‐école, parents et ALS, parents comme co‐éducateurs, soutien pour les devoirs faits à la maison
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