A Seven-Month Practicum: Collaborating Teachers’ Response

Authors

  • Gestny Ewart
  • Stanley Straw

Abstract

In this study, we interviewed collaborating teachers who had participated in our field experience program to examine collaborating teachers perceptions of a long-term, on- site teacher-education program and to define their role as teacher educators. Collaborating teachers stated that this long-term, preservice field experience effectively socialised teacher candidates into the teaching profession, both in the classroom and the school. They describe the strategies they used to scaffold teacher candidates into teaching. Successful scaffolding techniques are situated within the context of an extended field experience.

Keywords: mentor, scaffold, socialise, reflection, preservice

Dans le cadre de leur étude, les auteurs ont interviewé des enseignants associés qui ont participé à un programme de formation à lenseignement en milieu scolaire du Collège de Saint-Boniface afin détudier leurs façons de voir la formation à long terme sur le terrain et de définir leur rôle de formateur auprès des stagiaires. De lavis des enseignants associés, ce programme de formation à long terme en milieu scolaire permet dintégrer efficacement les stagiaires dans la profession denseignant en classe comme au sein de lécole. En outre les auteurs présentent les stratégies auxquelles ont recours les enseignants associés pour encadrer les stagiaires. Ces stratégies se situent dans le contexte de stages prolongés.

Mots clés: mentor, étayage, encadrement, stage pédagogique 

Downloads

Published

2005-06-02

How to Cite

Ewart, G., & Straw, S. (2005). A Seven-Month Practicum: Collaborating Teachers’ Response. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 28(1 & 2), 185-–202. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2853

Issue

Section

Articles