Gender Equity and Schooling: Linking Research and Policy

Authors

  • Rebecca Priegert Coulter University of Western Ontario

Abstract

In Canada over the last 25 years, a variety of approaches to gender equity and schooling has developed. The history of educational research and policy making on this topic reveals how the two activities have been linked, primarily through the work of teachers and their organizations. Although sex-role socialization theory has been most influential in shaping government policies and pedagogical practices, teachers also have drawn on a wider body of research to inform their work in schools.

Au cours des 25 dernières années au Canada, diverses approches ont été élaborées en matière d’égalité des sexes à l’école. L’histoire de la recherche en éducation et de l’étab- lissement des politiques sur ce sujet révèle comment les deux activités sont reliées, surtout à travers le travail des enseignants et des établissements auxquels ils sont rattachés. Bien que la théorie de l’apprentissage social des rôles sexuels ait beaucoup influencé l’élabo- ration des politiques gouvernementales et des pratiques pédagogiques, les enseignants se fondent sur un corpus de recherche plus vaste pour orienter leur travail à l’école. 

Downloads

Published

1996-12-02

How to Cite

Coulter, R. (1996). Gender Equity and Schooling: Linking Research and Policy. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 21(4), 433–452. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2739

Issue

Section

Articles