On‐line Education for Practicing Professionals: A Case Study

Authors

  • Heather Duncan

Abstract

This study explored an instructor’s and graduate students’ reactions to their first on‐ line course. They initially felt high levels of stress. With increasing confidence, graduate students expressed their satisfaction. Most appreciated the reflection time that asynchronous dialogue provided, and learning relevant to real life that built on their professional experience. They valued the flexibility and opportunity to engage in professional development while in employment. Frustrations included the added time commitment and their hesitation to impose personal timeframes on other participants. The instructor noted the extra time commitment, and his need for technological support and professional development.

Key words: distance learning, adult learners, professional development, peer interaction

Cette étude porte sur les réactions d’un formateur et d’étudiants diplômés lors de leur premier cours en ligne. Au début, ils ressentaient énormément de stress. À mesure qu’ils prenaient de l’assurance, les étudiants diplômés ont exprimé leur satisfaction. La plupart aimaient le temps de réflexion fourni par le dialogue asynchrone et la pertinence du contenu par rapport à la vie réelle, ce qui leur permettait de mettre à profit leur expérience professionnelle. Ils voyaient d’un bon œil la souplesse de la formule et la possibilité de se perfectionner tout en travaillant. Par contre, ils trouvaient difficile d’avoir à s’engager à fournir du temps supplémentaire et hésitaient à imposer leurs horaires personnels à d’autres participants. Le formateur a noté, pour sa part, l’importance du temps supplémentaire requis et les exigences en matière de soutien technologique et de perfectionnement professionnel.

Mots clés : apprenants adultes, perfectionnement professionnel, enseignement en milieu rural, dialogue asynchrone. 

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Published

2005-12-02

How to Cite

Duncan, H. (2005). On‐line Education for Practicing Professionals: A Case Study. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 28(4), 874‐896. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2883

Issue

Section

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