Teacher Leadership: Contending with Adversity
Abstract
A life history of a male immigrant racial-minority teacher reveals not only how he makes sense of his own life but also how structural factors have shaped that life. I describe the work of such a “teacher leader”—a teacher whose relationships with students and colleagues extend beyond conventional classroom practice. I also show how his own experiences and intentions on the one hand, and administrative and collegial expectations on the other, shape the roles he plays in the implementation of equity goals.
L’histoire de la vie d’un enseignant immigrant faisant partie d’une minorité raciale révèle non seulement comment il donne un sens à sa vie, mais aussi comment les facteurs structurels ont façonné sa vie. L’auteure décrit dans cet article le travail d’un tel “leader éducateur”—un enseignant dont les relations avec ses élèves et ses collègues ne se confine pas aux pratiques pédagogiques habituelles. L’auteure explique en outre comment, d’une part, les expériences et les intentions de cet enseignant et, d’autre part, les attentes de la part de l’administration et des collègues ont une incidence sur les rôles qu’il joue dans la mise en place d’objectifs en matière d’équité.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Canadian Journal of Education follows Creative Commons Licencing CC BY-NC-ND.