Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Submissions
Editorial Team
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 44 No. 2 (2021): Summer 2021 | Été 2021
Vol. 44 No. 2 (2021): Summer 2021 | Été 2021
Published:
2021-06-30
Editorial
Éditorial
Carole Fleuret
i-ii
PDF (Français (Canada))
Articles
Instrumentation numérique de la rédaction incrémentale : leçons tirées de la mise à l’épreuve du carnet numérique de l’élève chercheur
Matthieu Cisel, Charlotte Barbier
277-307
PDF (Français (Canada))
Financial Literacy Education in Ontario: An Exploratory Study of Elementary Teachers’ Perceptions, Attitudes, and Practices
Gail E Henderson, Pamela Beach, Andrew Coombs
308-336
PDF
Lien entre l’engagement des enfants âgés de 4-5 ans dans leurs apprentissages et des profils de la qualité des interactions en centre de la petite enfance
Caroline Bouchard, Stéphanie Duval, Anne-Sophie Parent, Christelle Robert-Mazaye, Nathalie Bigras
337-370
PDF (Français (Canada))
Reframing Parental Involvement as Social Engagement: A Study of Recently Arrived Arabic-Speaking Refugee Parents’ Understandings of Involvement in Their Children’s Education
Jerome Cranston, Shauna Labman, Stephanie Crook
371-404
PDF
Les retombées de la participation d’enseignantes du primaire à un projet de recherche-action au sujet de la mise en œuvre de pratiques différenciées d’enseignement de l’écriture sur leur développement professionnel
Mirela Moldoveanu, France Dubé, Marie-Hélène Giguère, Naomi Grenier
405-433
PDF (Français (Canada))
The Case for Commemoration Controversies in Canadian History Education
Lindsay Gibson
434-465
PDF
Élaboration et validation de l’Échelle de perception d’un centre d’aide en français du postsecondaire (ÉPCAFP)
Isabelle Cabot, Stéphanie Facchin
466-495
PDF (Français (Canada))
A Seasonal Comparison of the Effectiveness of Parent Engagement on Student Literacy Achievement
Cathlene Hillier
496-529
PDF
Les retraites de rédaction structurées auprès des doctorant[e]s : Quelles conditions favorisent une expérience de rédaction légitime, productive et plaisante?
Émilie Tremblay Wragg, Cynthia Vincent, Christelle Lison, William Gilbert, Philippe Valois, Sara Mathieu-Chartier
530-558
PDF (Français (Canada))
Effect of Online Modules on Pre-Service Teacher Mental Health Literacy and Efficacy toward Inclusive Practices
Chris Gilham, Sherry Neville-MacLean, Emily Atkinson
559-599
PDF
Book Reviews
Recension d’ouvrage : L’analyse fonctionnelle en psychoéducation. Guide théorique et pratique.
Louis Cournoyer
iii-vi
PDF (Français (Canada))
Recension d’ouvrage : Les violences en milieu scolaire : définir, prévenir, agir
Jules Rocque, Corinne Barrett DeWiele
vii-xii
PDF (Français (Canada))
Review: It's All Good (Unless it's Not)-Mental Health Tips and Self-Care Strategies for Undergrad Years
Erin Creed
xiii-xv
PDF
Review: Joyful Math: Invitations to play and explore in the early childhood classroom
Kara Ghobhainn Smith
xvi-xvii
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ