The Teaching Standards Movement and Current Teaching Practices

Authors

  • Clive Beck
  • Doug Hart
  • Clare Kosnik

Abstract

In contrast to curriculum standards initiatives, the teaching standards movement advocates a broad teaching approach that includes teaching for understanding, skills development in context, collaborative activities, and diversity of content and method. Using this conceptualization to analyze teachers’ responses to a survey, we found that their practices reflected the teaching standards approach. In discussing our findings, we note that an awareness of teachers’ current achievements might reduce negative views of the profession, and that teachers need support to continue to develop in the teaching standards direction.

Keywords: teaching standards, school renewal, literacy teaching, mathematics teaching

Contrairement aux initiatives en matière de normes de référence curriculaire, le mouvement de l’enseignement standardisé plaide pour une approche d’enseignement étendue qui inclue l’enseignement de la compréhension, le développement des habiletés en contexte, les activités collaboratives et la diversité du contenu et des méthodes. En utilisant cette conceptualisation dans l’analyse des réponses à l’enquête par les enseignants, nous avons trouvé que leur pratique enseignante reflète l’approche de l’enseignement standardisé. Dans la discussion de nos résultats, nous observons qu’une prise de conscience des accomplissements actuels des enseignants risque de réduire les opinions négatives sur la profession enseignante et que les enseignants ont besoin de soutien pour continuer de se développer dans la direction de l’enseignement normalisé.

Mots-clés : enseignement standardisé, renouvellement scolaire, enseignement de l’alphabétisation, enseignement des mathématiques 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2002-09-02

How to Cite

Beck, C., Hart, D., & Kosnik, C. (2002). The Teaching Standards Movement and Current Teaching Practices. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 27(2 & 3), 175–194. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2828

Issue

Section

Articles