Education and Everyday Life: An Argument Against “Educational Futures”

Authors

  • Robert Lanning Queen's University

Abstract

This essay is a critique of educational futures as proposed by educators, members of the business community, and others. I examine the themes of several recent documents from provincial and national levels of government, and argue that speculations about the future found in these sources serve the interests of dominant sectors of Canadian society at the expense of the student and general populations. I propose and explain a set of categories of everyday life as an alternative focus for discussion of education in the future.

Cet essai est une critique des voies d’avenir de l’éducation tels qu’ils sont proposés, entre autres, par des enseignants et des gens d’affaires. L’auteur analyse les thèmes de plusieurs documents publiés récemment par les gouvernements fédéral et provinciaux, et soutient que les spéculations au sujet de l’avenir de l’éducation que l’on trouve dans ces sources servent les intérêts des secteurs dominants de la société canadienne au détriment des élèves et du grand public. Il propose, pour discuter de l’éducation dans l’avenir, d’autres approches axées sur une série de catégories tirées de la vie quotidienne. 

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Published

1994-12-22

How to Cite

Lanning, R. (1994). Education and Everyday Life: An Argument Against “Educational Futures”. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 19(4), 464–478. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2697

Issue

Section

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