Problems in the Reform of Educational Finance: A Case Study

Authors

  • Tim Sale
  • Benjamin Levin

Abstract

Educational finance reform proposals emphasize too heavily features of desirable financing systems, and underplay the significant constraints facing any reform proposal. Persons interested in finance reform should pay more attention to factors affecting both adoption and implementation, including limits on decision makers' time, attention, and understanding; the difficulty of integrating all relevant considerations; political limitations; and problems of implementation. We illustrate these constraints and their implications for finance reform through a case study of a Canadian province.

Les projets de réforme des finances en matière d'éducation insistent trop sur les caractéristiques des systèmes de financement souhaités et minimisent les con- traintes importantes auxquelles est soumis tout projet de réforme. Les personnes qui s'intéressent à cette question devraient davantage prendre en compte les facteurs ayant une incidence sur l'adoption et l'implantation d'une réforme, y compris les contraintes de temps et les connaissances limitées des décideurs, la difficulté d'intégrer toutes les considérations pertinentes, les contraintes politiques et les problèmes liés à la mise en oeuvre d'une réforme. Nous illustrons ces contraintes et leurs répercussions sur les réformes des finances à l'aide d'une étude de cas tirée d'une province canadienne. 

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Published

1991-02-22

How to Cite

Sale, T., & Levin, B. (1991). Problems in the Reform of Educational Finance: A Case Study. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 16(1), 32–48. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2598

Issue

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