“A GREAT PROGRAM... FOR ME AS A GRAMMA”: CAREGIVERS EVALUATE A FAMILY LITERACY INITIATIVE

Authors

  • Jim Anderson
  • Fiona Morrison

Abstract

In this article, we report a study in which we asked 137 parents and caregivers to evaluate a year‐long family literacy program in which they participated. Parents valued the insights they gained about children’s learning in general and literacy development in particular. They reported that they learned from each other as well as from the program facilitators; valued especially the structure of the program wherein they spent time working with children in classrooms; felt more included in the school community; and enhanced their self‐esteem and their ability to advocate for their families.

Key words: families, literacy, school, family literacy, Parents As Literacy Supporters (PALS)

Les auteurs présentent les résultats d’une recherche durant laquelle ils ont demandé à 137 parents et ou tuteurs d’évaluer un programme de littératie familiale auquel ils avaient participé durant un an. Les parents se sont dits heureux d’avoir pu ainsi mieux comprendre comment leurs enfants apprennent en général et en particulier comment leur littératie se développe. Ils ont signalé qu’ils ont appris de leur enfant et vice versa ainsi que des facilitateurs. Ils ont aimé la structure du programme qui leur a permis de travailler avec les enfants en classe. Ils se sentent ainsi davantage impliqués dans l’école et l’expérience leur a permis d’avoir plus confiance en eux‐ mêmes et en leur aptitude à se faire les avocats de leur famille.

Mots clés : familles, littératie, école, littératie familiale, Parents As Literacy Supporters (PALS) 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2007-03-02

How to Cite

Anderson, J., & Morrison, F. (2007). “A GREAT PROGRAM. FOR ME AS A GRAMMA”: CAREGIVERS EVALUATE A FAMILY LITERACY INITIATIVE. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 30(1), 68‐89. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2945

Issue

Section

Articles

Most read articles by the same author(s)