Frame Work: Helping Youth Counter Their Misrepresentations in Media

Authors

  • Deirdre Kelly

Abstract

Drawing on several ethnographies with youth participants, I identified and critiqued three frames that help to comprise the mainstream media’s larger framework of troubled and troubling youth: inner‐city youth as “gang bangers”; teen mothers as “children having children” and “welfare bums”; and girls as fashion obsessed and impressionable. I considered the relationship between news coverage of youth and educational programs and curriculum and explored the possibilities and limits of various strategies aimed at producing and circulating diverse youth self‐ representations in the mainstream and alternative media, including involving youth as co‐researchers.

Key words: youth cultural studies, high school, participatory democracy

En puisant dans plusieurs études ethnographiques faisant appel à la participation de jeunes, l’auteure fait l’analyse critique de trois volets qui aident à comprendre le cadre plus vaste utilisé par les médias grand public relativement aux jeunes en difficulté : les jeunes des quartiers défavorisés ou les membres des « gangs de rue », les mères adolescentes décrites comme « des enfants qui ont des enfants » et des bénéficiaires de l’aide sociale ainsi que les jeunes filles vues comme des obsédées de la mode et des personnes impressionnables. L’auteure étudie le lien entre la représentation des jeunes dans les médias et les programmes d’éducation tout en explorant les possibilités et les limites de quelques stratégies visant à favoriser la création et la diffusion de diverses autoreprésentations des jeunes dans les médias grand public et alternatifs, y compris celles associant les jeunes aux processus de définition et d’opérationalisation des recherches.

Mots clés: études culturelles sur les jeunes, école secondaire, démocratie participative. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2006-03-02

How to Cite

Kelly, D. (2006). Frame Work: Helping Youth Counter Their Misrepresentations in Media. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 29(1), 27‐48. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2887

Issue

Section

Articles