Co‐Teaching in Language Arts: Supporting Students with Learning Disabilities

Authors

  • Ruthanne Tobin

Abstract

In this case study, I have examined teachers’ use of co‐teaching models to support students with learning disabilities in an inclusive elementary classroom. Co‐teachers progressed from the developmental stage of collegial growth to the compromising stage (Gately & Gately, 2001), but struggled to achieve the third stage of collaboration. Teachers used several methods to support students’ literacy: explicit prompt sheets, scaffolded mini‐lessons, and interactional inclusion. Classroom structures and helping routines played key roles in maintaining teachers’ availability to exceptional learners. The students with learning disabilities protected their social status in the classroom, a key factor in their decision to accept teachers’ help.

Key words: collaborative practices, literacy learning, interactional inclusion, struggling learners.

Dans cette étude de cas, l’auteure examine les modèles de coenseignement utilisés en vue de venir en aide à des élèves du primaire ayant des difficultés d’apprentissage dans une classe inclusive. Les coenseignants ont progressé du stade initial de la collégialité au stade des compromis (Gately et Gately, 2001), mais ont eu de la difficulté à atteindre le troisième stade, celui de la collaboration. Les enseignants ont employé plusieurs méthodes pour soutenir les élèves dans leur apprentissage de la littératie: feuilles de messages‐guides explicites, mini‐leçons avec soutien à l’apprentissage et inclusion faisant appel à des interactions. C’est principalement grâce aux structures des classes et aux méthodes de soutien mises en place que les enseignants ont pu demeurer disponibles pour les élèves en difficulté. Ces élèves ont protégé leur statut social en classe, ce qui a joué pour beaucoup dans leur décision d’accepter l’aide des enseignants.

Mots clés : méthodes de collaboration, apprentissage de la littératie, inclusion par l’interaction, apprenants en difficulté. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2005-12-02

How to Cite

Tobin, R. (2005). Co‐Teaching in Language Arts: Supporting Students with Learning Disabilities. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 28(4), 784‐801. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2879

Issue

Section

Articles