Principles for Democratic Learning in Career Education

Authors

  • Emery Hyslop-Margison
  • Barbara Graham

Abstract

Secondary-level career education, designed to prepare students for their occupational lives, generally adopts a human capital approach to learning. We critique this approach by comparing a range of career-education polices and programs with three key principles for democratic learning. We identify areas that would be enhanced by introducing these principles: avoiding the ahistorical depiction of labour-market and working conditions, expanding current conceptions of lifelong learning, offering students alternative viewpoints on occupationally related issues, respecting moral reasoning in character development, and strengthening critical thinking strategies.

L’éducation au choix de carrière au secondaire adopte généralement une approche de l’apprentissage axée sur le capital humain. Les auteurs font la critique de cette approche en comparant un éventail de politiques et de programmes à l’aide de trois principes clés de l’apprentissage démocratique. Ils identifient les aspects qui seraient améliorés par l’introduction de ces principes : la prise en compte du contexte historique dans la description du marché du travail et des conditions de travail, l’élargissement des conceptions actuelles de l’éducation permanente, la diversification des points de vue sur les questions reliées au choix d’une carrière, le respect du raisonnement moral dans le développement du caractère et la consolidation des stratégies en matière de pensée critique. 

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Published

2001-09-02

How to Cite

Hyslop-Margison, E., & Graham, B. (2001). Principles for Democratic Learning in Career Education. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 26(3), 341–361. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2810

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