Through a Class Darkly: Visual Literacy in the Classroom

Authors

  • Deborah Begoray

Abstract

“Viewing and Representing in the Middle Years” was a two-year project to investigate visual literacy in the English language arts classrooms of three teachers. These teachers tried a variety of approaches and were generally optimistic about the benefits of the increased inclusion of visual materials. They did, however, report a number of challenges in using viewing and representing approaches as part of their curriculum. Teachers’ previous experiences influenced their implementation of an expanded notion of literacy in English language arts, as did the influence of the university-based researcher conducting this investigation.

L’article porte sur la visualisation et la représentation dans les premières années du secondaire dans les cours d’arts langagiers en anglais. Trois enseignants ont essayé diverses approches. Bien qu’ils voyaient d’un bon œil le fait d’inclure davantage de matériel visuel, ils ont signalé plusieurs difficultés reliées à l’utilisation d’approches de visualisation et de représentation dans leurs programmes. Les expériences antérieures des enseignants, tout comme la présente recherche, ont exercé une influence sur leur façon d’implanter une notion élargie de littératie dans les arts langagiers en anglais. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2001-06-02

How to Cite

Begoray, D. (2001). Through a Class Darkly: Visual Literacy in the Classroom. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 26(2), 201–217. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2802

Issue

Section

Articles