Asian and White Boys’ Competing Discourses About Masculinity: Implications for Secondary Education

Authors

  • Athena Wang

Abstract

Research examining boys’ notions of masculinity is on the rise, but little attention has been given to those of Asian Canadian boys. This interview-based study explores 10 Asian and White high school boys’ discussions about masculinity in the context of their gender, culture, and “race.” Feminist poststructuralist analysis reveals these boys’ complex negotiations with hegemonic masculinity and suggests that gender, culture, and “race” play a significant role in considerations of mas- culinity. These boys’ discussions challenge hegemonic notions of masculinity and have implications for secondary education, particularly boys’ schooling.

Les recherches sur les notions de masculinité chez les garçons se multiplient, mais peu d’attention a été accordée aux garçons canadiens d’origine asiatique. Cette étude fondée sur des entrevues explore des discussions entre 10 élèves du secon- daire, blancs ou asiatiques, de sexe masculin sur la masculinité dans le contexte du sexe, de la culture et de la « race ». L’analyse féministe poststructuraliste révèle les négociations complexes de ces garçons avec la masculinité hégémonique et laisse entendre que le sexe, la culture et la « race » jouent un rôle important dans les considérations relatives à la masculinité. Les discussions entre ces garçons remettent en question les notions hégémoniques de la masculinité et ont des implications pour l’enseignement au secondaire, surtout auprès des garçons. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

2000-06-02

How to Cite

Wang, A. (2000). Asian and White Boys’ Competing Discourses About Masculinity: Implications for Secondary Education. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 25(2), 113–125. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2776

Issue

Section

Articles