The Cultural Production of English Masculinities in Late Modernity

Authors

  • Máirtín Mac an Ghaill

Abstract

Students enter schools today amid difficult, rapid social change, their sexuality and gender partly formed by family, peers, and the media. We are only beginning to understand the complex articulation between schooling, wider learning networks, and sexual/gender subjectivities. Current empirical and theoretical work in mas- culinity, sexuality, and education in England enables us to go beyond critiques of the New Right and re-engage critically with emerging social democratic models of education and to reconnect education with wider theoretical debates in the social sciences and political movements in civil society.

Aujourd’hui, les jeunes entrent à l’école dans une période difficile, marquée par des changements sociaux rapides; leur perception de la sexualité et du sexe est déjà partiellement formée par leur famille, leurs pairs et les médias. Nous ne faisons que commencer à comprendre la jonction complexe entre l’école, les réseaux plus vastes d’apprentissage et les subjectivités ayant trait à la sexualité et au sexe. Les travaux théoriques et empiriques actuels sur la masculinité, la sexualité et l’éducation en Angleterre nous permettent de dépasser les critiques de la nouvelle droite, de réanalyser de façon éclairée les nouveaux modèles d’éducation de la démocratie sociale et de relier l’éducation aux débats théoriques plus vastes suscités par les sciences sociales et les mouvements politiques dans la société civile. 

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Published

2000-06-02

How to Cite

Mac an Ghaill, M. (2000). The Cultural Production of English Masculinities in Late Modernity. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 25(2), 88–101. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2774

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