Ethnicity, Gender, and Occupational Choice in Two Toronto Schools

Authors

  • Mary Maxwell Queen's University
  • James Maxwell
  • Eva Krugly-Smolska

Abstract

Using data from 811 respondents in two central Toronto schools with “mixed” social class composition but strong reputations for academic achievement, this article examines how ideal occupation and career indecision are linked to gender and ethnicity. Ethnic groups “of more recent arrival” show higher levels of ambition than Anglo-Canadians and Euro-Canadians. Females appear to have higher ambitions than males.

À l’aide de données provenant de 811 répondants de deux écoles du centre de Toronto présentant un milieu “mixte” du point de vue des classes sociales, mais jouissant d’un solide réputation quant au rendement des élèves, les auteurs analysent comment la pro- fession idéale et l’indécision quant au choix d’une carrière sont reliées au genre et à l’ethnicité. Les groupes ethniques “arrivés plus récemment” font preuve de plus d’ambi- tion que les Anglo-Canadiens et les Euro-Canadiens. De plus, les jeunes filles semblent être plus ambitieuses que les garçons. 

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Published

1996-09-02

How to Cite

Maxwell, M., Maxwell, J., & Krugly-Smolska, E. (1996). Ethnicity, Gender, and Occupational Choice in Two Toronto Schools. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 21(3), 257–279. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2731

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