Performance Accountability in the Newfoundland School System

Authors

  • Lenora Fagan

Abstract

This article discusses educational accountability in the province of Newfoundland and Labrador. It briefly describes the educational context, the historical perspective on accountability, recent attempts to move toward greater accountability for educational performance, as well as organizational difficulties and implications of implementing accountability programs.

Cet article traite de la responsabilité en éducation dans la province de Terre-Neuve et au Labrador. On y décrit brièvement le contexte éducatif, la notion de responsabilité d’un point de vue historique, les tentatives récentes en vue d’accroître la responsabilité en matière de rendement scolaire, les difficultés organisationnelles associées à la mise en oeuvre de programmes ayant trait à la responsabilité et les répercussions d’une telle orientation. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

1995-03-02

How to Cite

Fagan, L. (1995). Performance Accountability in the Newfoundland School System. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 20(1), 65–76. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2705

Issue

Section

Articles