“A Woman out of Control”: Deconstructing Sexism and Racism in the University

Authors

  • Roxana Ng Queen's University

Abstract

Equity measures and attempts at inclusivity in the university, such as harassment policies and prejudice reduction workshops, tend to treat sexism, racism, and other forms of marginalization and exclusion as attitudinal and individualistic properties. Through dis- cussion of a critical incident in which I was involved, I argue that sexism and racism are systemic; they are power relations that have become normalized courses of action within the university. To make the university more inclusive in fact, and not merely in policy, therefore, I propose an anti-sexist/racist approach explicitly taking into account the inequalities members of the university embody in their gender, racial, and other historical- ly and ideologically constructed differences.

Les mesures d’équité et les autres initiatives d’inclusion telles les politiques contre le harcèlement sexuel et les ateliers visant à réduire les préjugés ont tendance à considérer le sexisme, le racisme et les autres formes de marginalisation et d’exclusion comme des questions d’attitudes personnelles. À travers l’analyse d’un incident décisif dans laquelle elle a été impliquée, l’auteure soutient que le sexisme et le racisme sont systémiques; il s’agit de relations de pouvoir qui sont devenues la norme au sein de l’université. Pour favoriser l’inclusion à l’université et ce, dans la pratique plutôt que dans les seules politi- ques, l’auteure propose une approche anti-sexiste et anti-raciste qui tient compte explicite- ment des inégalités entre les membres de la communauté universitaire dans leurs différen- ces de sexe, de race ou de toute autre différence qui est le fruit de l’histoire ou d’une idéologie. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

1993-09-22

How to Cite

Ng, R. (1993). “A Woman out of Control”: Deconstructing Sexism and Racism in the University. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 18(3), 189–205. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2655

Issue

Section

Articles