Drama as Experience: A Critical View
Abstract
Contemporary drama education theorists tend to justify drama education in terms not of theatrical knowledge and skill but of affective understanding of self and society. Moreover, it is the undergoing of the experience of drama itself that is thought to be of value in engendering the kinds of understandings at issue. I argue that there are significant difficulties with such claims about the educational value of dramatic experience. These difficulties centre on the possibilities for learning from unguided experiences, the role of reflection in dramatic learning, the danger of manipulation of students, and the problems of narrowness of curriculum.
Les théoriciens contemporains ont tendance à justifier les cours de théâtre non pas par les connaissances et les compétences qu’ils permettraient d’acquérir dans le domaine, mais plutôt par la compréhension affective de soi et de la société qui en dériveraient. On prétend en outre que l’expérience même du théâtre engendrerait cette compréhension. L’auteure soutient qu’il est très difficile de mettre de l’avant de pareilles affirmations sur la valeur éducative de l’expérience du théâtre, compte tenu des possibilités d’appren- tissage à partir d’expériences non encadrées, du rôle que joue la réflexion dans les cours de théâtre, du danger de manipuler les élèves et des problèmes suscités par les limites d’un programme.
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