The Effects of Government Funding on Private Schools: Appraising the Perceptions of Long-term Principals and Teachers in British Columbia’s Christian Schools

Authors

  • Harro Van Brummelen

Abstract

An increasing proportion of Canadian parents enrol children in private schools. This study evaluates the changes long-term principals and teachers of the largest organization of Christian schools in British Columbia perceive to have occurred since partial public funding began in 1977. Funding has been a factor in salaries, resources, and program diversity. Some schools have implemented distinctive approaches based on a religious and educational vision; others have accepted government policies and public school programs with little critical analysis. The data suggest that a school may maintain its educational distinctiveness, but only as long as and to the extent that (1) its leaders continue to have a compelling educational mission shared by a cohesive supporting community, and (2) funding authorities continue to countenance the schools as true alternatives.

De plus en plus de parents canadiens inscrivent leurs enfants dans des écoles privées. Cette étude évalue les changements que les directeurs d’école et les enseignants de longue date des principales écoles chrétiennes de la Colombie-Britannique ont remarqués depuis le début du financement partiel des écoles privés par le gouvernement en 1977. L’octroi de subventions a eu un effet sur les salaires, les ressources et la diversité des programmes. Certaines écoles ont mis en place des approches particulières fondées sur une vision religieuse et pédagogique; d’autres ont accepté les politiques gouvernementales et les programmes des écoles publiques en faisant peu d’analyse critique. Les données colligées donnent à penser qu’une école peut maintenir son caractère distinctif, mais seulement dans la mesure où (1) ses directeurs continuent à se donner une mission éducative claire, partagée par une communauté homogène et que (2) les instances assurant le financement continuent à accepter ces écoles comme des solutions de rechange valables. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

1993-03-22

How to Cite

Van Brummelen, H. (1993). The Effects of Government Funding on Private Schools: Appraising the Perceptions of Long-term Principals and Teachers in British Columbia’s Christian Schools. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 18(1), 14–28. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2645

Issue

Section

Articles