Relevance and the Romantic Imagination

Authors

  • Kieran Egan

Abstract

It is a widespread belief that students will more readily learn and understand material if it is made relevant to their everyday experience. This truism is com- monly interpreted to exclude students' imaginative life as an element of everyday experience. This article explores students' imaginative lives and considers impli- cations for attempts to make material ``relevant.' It further explores implications for the planning of teaching to engage students' imaginations.

On entend souvent dire que la matière est plus facile à apprendre et à comprendre si elle a un lien avec la vie quotidienne des élèves, mais quand on énonce cette évidence, on exclut souvent l'imaginaire du vécu des élèves. Cet article explore certaines des caractéristiques de l'imaginaire des élèves et tire des conclusions, d'une part, sur les efforts qui sont faits en vue de rendre la matière ``pertinente' et, d'autre part, sur la planification d'un enseignement visant à faire travailler l'imagination des élèves. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

1991-02-22

How to Cite

Egan, K. (1991). Relevance and the Romantic Imagination. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 16(1), 58–73. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2596

Issue

Section

Articles