Vol. 5 No. 1 (1975)

Editor's Introduction

Editorial
Robin Ross
i

Articles

Research on Teaching
Arthur M. Sullivan
1-11
La gestion du régime pédagogique de CEGEPs
Jean-Claude Fortin
13-24
Collective Bargaining for University Faculty: A Legal Perspective
D. D. Carter
25-31
Instructional Development—What? Why? How?
H. M. Good
33-51
Determining the University's Goals: the Setting of the Problem
Duncan D. Campbell
53-64
Evaluative Devices as Learning Opportunities
Dennis L. Foth
65-72

Special Feature

Bibliographie choisie sur l'enseignment supérieur au Canada/ Select Bibliography of Higher Education in Canada
Robin S. Harris, Marcel de Grandpre, Hazel J. Roberts, D. McCormack Smyth
73-81

Book Review

Reviews (Four Principals ofMcGill: A Memoir 1929-1963, by Dorothy McMurray Marcel; L'université buissonnière: pourquoi de nombreux étudiants ont abandonné leurs études à l'été 1971, by Jacques Bordeleau et Guy Gélineau; Les diplômés de l'Université de Montréal sur le marché du travailI, by Avigdor Farine; L'université dans une société éducative: de l'éducation des adultes à l'éducation permanente, by Gaétan Daoust et Paul Bélanger)
Marcel de Grandpre
83-85
Review of our Principals of McGill: A Memoir 1929-1963
Gwendoline Pilkington
85-86
Review of Clientele and Community: The Student in the Canadian Community College
Edward F. Sheffield
55-60
Review of “Report of the Royal Commission on Education, Public Services and Provincial-Municipal Relations”
Thomas F. O'Connell
88-89
View All Issues