In Search of Expertise in Teaching

Authors

  • Dianne Common

Abstract

This essay isolates and explains three essential qualities of the expert teacher, examining the practices of three teaching masters—Zeno of Elea; Lao Tzu of Ch’U; Jesus of Nazareth—to do so. My premise is that teaching expertise is a function of a particular type of educational relationship between teacher and student. Three qualities characterize educational relationships having exceptional, perhaps extraordinary, quality. First, students regard the teacher’s curriculum as having profound moral and cultural worth; second, engagement of the imagin- ation not only initiates the educational relationship but sustains it to its con- clusion; third, the primary form of pedagogy is the story.

Cet essai met en lumière trois des qualités essentielles de tout excellent ensei- gnant par l’étude de trois grands maîtres—Zénon d’Élée, Lao Tzu et Jésus. L’auteure pose comme hypothèse que l’excellence dans l’enseignement repose sur un type particulier de relation entre le maître et l’élève. Trois traits caracté- risent les relations pédagogiques de nature exceptionnelle, voire extraordinaire. D’abord, les élèves considèrent l’enseignement du maître comme ayant une profonde valeur morale ou culturelle; ensuite, l’imagination joue un rôle non seulement dans l’établissement, mais aussi dans le maintien de telles relations; enfin, le principal outil pédagogique utilisé est le récit. 

Metrics

Metrics Loading ...

Downloads

Published

1991-02-22

How to Cite

Common, D. (1991). In Search of Expertise in Teaching. Canadian Journal of Education Revue Canadienne De l’éducation, 16(2), 184–197. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje//index.php/cje-rce/article/view/2606

Issue

Section

Articles