Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Current
Online First
Archives
Announcements
About
About the Journal
Editorial Team
Submissions
Special Issues
Special issue Author Guideline`
Privacy Statement
Contact
Awards
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 43 No. 1 (2020): Spring 2020 | Printemps 2020
Vol. 43 No. 1 (2020): Spring 2020 | Printemps 2020
Published:
2020-03-18
Editorial
Inclusive Habitus
Thomas Ryan
i-iii
PDF
Articles
Description des pratiques pédagogiques différenciées mises en place par les enseignants de musique à l’égard des élèves du primaire présentant un trouble d’anxiété
Martin Blouin, Jacques Joly, Pascale Nootens
1-31
PDF (Français (Canada))
Holding It Down? The Silencing of Black Female Students in the Educational Discourses of the Greater Toronto Area
Rhonda C. George
32-58
PDF
Élaboration et premiers pas de validation de questionnaires pour évaluer la fidélité du modèle de réponse à l’intervention en littératie dans les écoles primaires francophones québécoises
Catrine Demers, André C. Moreau, Professeur, Pascal Lefebvre, Professeur
59-86
PDF (Français (Canada))
Contribution de la motivation en éducation physique sur la pratique d’activités physiques : comparaison entre classes spéciales et classes ordinaires
Dominique Blais, Stéphanie Girard, Jean Lemoyne
87-120
PDF (Français (Canada))
The Use of a Multidimensional Support Model to Examine Policies and Practices for Immigrant Students across Canada
Louis Volante, Camila Lara, Don Klinger, Melissa Siegel
121-169
PDF
Internationalizing Teachers’ Preparedness: The Missing Link in Ontario’s Strategy for K–12 International Education?
Roopa Trilokekar, Amira El-Masri
170-196
PDF
Le lien entre le biais d’auto-évaluation de compétence et la performance scolaire : rôle de l’autorégulation et de la compréhension des attentes de l’enseignant par l’élève
Ludivine Jamain, Thérèse Bouffard, Pascal Pansu
197-228
PDF (Français (Canada))
Politics and Religion: Identifying the Correlates of Support for Merging the Public and Separate School Systems in Ontario
Adrienne Davidson, Jack Lucas, Michael McGregor
229-257
PDF
Interactive E-Texts and Students: A Scoping Review
Rebecca Spencer, Emilie Comeau, Brittany Matchett, Maya Biderman, Phillip Joy, Nicole Doria, Matthew Numer
258-287
PDF
Processus de changement vers une nécessaire cohérence entre la gestion de la classe et la didactique des mathématiques dans un paradigme constructiviste
Mélanie Dumouchel, Catherine Lanaris
288-312
PDF (Français (Canada))
Book Reviews
Digital Literacy Skills for FE Teachers
Michael Ampong
iv-vi
PDF
Science in the City: Culturally Relevant STEM Education
Katie A. Mathew
vii-x
PDF
Language
English
Français (Canada)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Make a Submission
Make a Submission
Twitter
Tweets by CJE - RCÉ
Tweets by CSSE - SCÉÉ