WHEN “HISTORY” HAPPENS TO RESEARCH: A TALE OF ONE PROJECT, TWO RESEARCHERS, AND THREE COUNTRIES IN A TIME OF GLOBAL CRISIS
Abstract
In this article, we have examined how historical events shape the research process, even when research is carefully planned and rigorously executed. Through an examination of our experiences conducting international data collection during a three‐year SSHRC funded period in which the War on Terrorism and the War in Iraq began, we suggest that social context affects all aspects of every research project, from planning, to funding, to data collection, analysis, and dissemination. History, particularly significant world events, should be re‐examined and redefined so that it is no longer understood as a variable that affects poorly planned research, but rather as an integral part of the research design and process.
Key words: international education, mixed methods, foreign language
Dans cet article, les auteurs examinent comment les événements historiques transforment le processus de recherche, même lorsque la recherche est soigneusement planifiée et rigoureusement exécutée. Par le biais dʹune recherche subventionnée par le CRSH et au cours de laquelle commença la guerre au terrorisme et la guerre en Irak, les auteurs font un examen de leur propre expérience de la collecte de données internationales, faite durant une période de trois ans. Ils suggèrent que le contexte social influence tous les aspects de la recherche, de la planification jusquʹaux résultats, de la collecte des données à leur analyse et à leur diffusion. Ils affirment que lʹhistoire devrait être réexaminée et redéfinie de telle manière quʹelle ne soit plus considérée comme une variable mais plutôt comme une partie intégrante du plan directeur de la recherche et de son contenu.
Mots clés: éducation internationale, méthodes mixtes, langue étrangère
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Canadian Journal of Education follows Creative Commons Licencing CC BY-NC-ND.