Croyances d’enseignants de la maternelle et du primaire à l’égard du redoublement
Abstract
Des enseignants (N = 230) ont répondu à un questionnaire sur leurs croyances au sujet des effets du redoublement. L’analyse des données révèle que ces enseignants attribuent de nombreux avantages au redoublement. L’analyse de la variance fait ressortir des différences significatives entre les croyances exprimées. Les répondants n’ayant pas pris connaissance des résultats de la recherche croient davantage aux bons effets du redoublement, de même que ceux dont le diplôme est un brevet plutôt qu’un baccalauréat ou une maîtrise.
Two hundred and thirty teachers responded to a questionnaire on their beliefs about the effects of repeating a grade. An analysis of the data showed that these teachers see many advantages in repeating. Variance analysis brought out sig- nificant differences in the beliefs expressed. Respondents who were not aware of the research in this field were more likely to believe in the benefits of repeating, as did those with a teaching certificate rather than a bachelor’s or master’s degree.
Metrics
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The Canadian Journal of Education follows Creative Commons Licencing CC BY-NC-ND.