Evaluation as Harvesting: Drama in Education as Tender Fruit

Authors

  • Philip Nagy Queen's University
  • Arlene Laskey
  • Patricia Allison

Abstract

Under pressure to appear objective and accountable, policy-oriented program evaluations emphasize easily specified, concrete objectives. Drama in education, by contrast, is concerned largely with “tender fruit,” those objectives more global, harder to define, and susceptible to damage in the “harvesting” process. We suggest a compromise between these two positions, presenting an evaluation project as a complex adaptation of an innovation or growth profile, in drama in education. Although data collection involved neither outcome measures nor classroom observations, the report contained enough hard data to be acceptable to and useful for policy makers, yet provided a richness of information appropriate to the philosophy of drama in education.

Faisant l’objet de pressions pour paraître objectives et sérieuses, les évaluations de programmes qui suivent les politiques établies privilégient des objectifs concrets et faciles à identifier. Les cours de théâtre, eux, s’occupent surtout de “fruits plus tendres,” d’objectifs plus globaux, plus difficiles à définir et susceptibles de s’endommager lors de la “récolte.” Les auteurs suggèrent un compromis entre ces deux positions en présentant un project d’évaluation qui serait une adaptation complexe d’un profil d’innovation ou de croissance dans les cours de théâtre. Même si les données colligées ne comprenaient ni des mesures des résultats ni des observations en classee, le rapport contenait suffisamment de données objectives pour être acceptable et utile aux responsables des politiques et a fourni des informations suffisamment significatives pour servir de fondement à une philosophie de l’éducation relative à l’art dramatique. 

Downloads

Published

1993-06-22

How to Cite

Nagy, P., Laskey, A., & Allison, P. (1993). Evaluation as Harvesting: Drama in Education as Tender Fruit. Canadian Journal of Education/Revue Canadienne De l’éducation, 18(2), 117–131. Retrieved from https://journals.sfu.ca/cje/index.php/cje-rce/article/view/2652

Issue

Section

Articles